Tankar om partierna.

Jag tycker att de rödgröna (socialdemokraterna, vänstern och miljöpartiet) vill förbättra och ändra på väldigt mycket medans de andra satsar mer inriktat  på arbete ekonomi och välfärd, men en sak som verkar vara gemensam för de flesta partier är att järnvägarna ska rustas upp och förbättras det tycker jag känns bra. när det gäller skatt och skola vill socialdemokraterna att dem med hög inkomst ska betala hög skatt och att de ska finnas mer lärare och mindre mobbning i skolan, inget ont om det. Moderaterna vill att skolan ska ha betyg från 6:an, att lärarna ska ha en ny utbildning och de vill ha nationella prov i 3:an 6:an och 9:an, det kan vara stressigt för elever att bry sig om prov och betyg tidigt vilket kan leda till oro som ger sämre betyg. när det gäller skatten vill dem sänka den för låg-och medelinkomsttagare så att det blir mer lönsamt att arbeta. För övrigt tycker jag att det är svårt att hitta något som är unikt för varje parti och att dem inte alltid riktigt för fram det tydliga i sina budskapet och att dem tycker likadant om samma sak.


källa: allavaljare.se


Kommentarer
Postat av: Louise

Tycker jag också, att det är svårt att hitta något som är unikt för ett parti, de verkar tycka ungefär samma sak allihopa.

2010-09-16 @ 09:27:12
URL: http://valetiar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0